Processen

Sådan arbejder jeg typisk 
med et podcast projekt

Processen ved erhvervspodcast

Selvom processen herunder kan synes lang, så er det faktisk ikke så uoverskueligt endda. Husk på, at jeg jo står for langt de fleste steps. Tidslinjen herunder er blot for at illustrere, hvordan arbejdet frem mod en professionel podcast foregår.

Kontakt

Indledende kontakt. Her briefes jeg indledende om opgaven, og vi aftaler videre kommunikation.

Fysisk møde

Vi tager et fysisk møde, hvor vi har mulighed for at dykke lidt længere ned i jeres ønsker til projektet.

i

Tilbud

Jeg laver et tilbud op opgaven, som hvis I accepterer, betyder at vi kan komme igang med jeres lydprojekt.

U

Research og evt. workshop

Jeg går igang med at researche på indholdet til jeres podcast. Er der behov for det, laver vi en workshop hos jer, hvor vi kommer ind på emner og vigtige pointer.

For-interview

Jeg laver for-interview med de personer som skal medvirke i podcasten, så de er med på, hvad vi skal tale om.

Evt. opklarende telefonmøde

Hvis der efter for-interview og research er behov for et opklarende og koordinerende telefonmøde, så tager vi det her, så I føler at I er med i processen.

Tilrettelæggelse

Jeg tilrettelægger optagelsen og skriver en drejebog. Det handler nemlig om at få struktur på podcasten, så resultatet bliver forståeligt for lytteren.

Interview-optagelse

Dagen for optagelse er kommet.
Vi følger den plan, der er lagt, og kommer rundt om de emner vi har aftalt , der skal tales om.

h

Klippemanus

Jeg udarbejder et klippemanuskript, så der er en klar plan for podcasten. F.eks. hvis der skal lægges “soundbites”, stemningsmusik eller lignende ind.

Klipning

Jeg går igang med at klippe podcasten sammen, så resultatet bliver lytværdigt.

Feedback

I får podcasten til gennemlytning og har mulighed for at komme med feedback, rettelser eller præciseringer.

Levering

Jeg leverer den endelige lydfil til jer, klar til download eller distribueret ud på en aftalt streamningsplatform.

Margreat Media

Ja, det er mig…

Mit navn er Margrethe Løkkegaard – og du har nok allerede gættet hvorfor firmaet hedder, som det hedder.

Jeg er uddannet journalist med erfaring fra radio, kommunikation og markedsføring. Jeg brænder for podcast-formatet, den gode fortælling og for at gøre indholdet ‘lytværdigt’ og spændende – uanset hvad opgaven går ud på.