Podcast For dine kunder
Skab brandudvikling og relationer

GiV kunderne ny viden, og skab interesse
Suppler dine kommunikationskanaler med en, der taler direkte til sanserne, og fang dine kunder på en spændende måde. Der er mange ting, der konkurrerer om dine kunders opmærksomhed, og derfor kan det være smart at tænke din kommunikation anderledes. Podcast er intimt og kan skabe billeder i hovedet hos lytteren – og så kan det gøre dig klogere på ting, mens du tager opvasken, cykler på arbejde eller ordner have.

Hør, hvorfor podcast giver mening
til ekstern kommunikation:
Skab værdi for dine kunder med lyd

Udvikling af
dit brand
Lydmediet fungerer bedst, når du bruger den til at skabe eller forstærke dit brand. Podcast er sjældent lig med direkte salg på en webshop, men det kan give dig en plads i toppen, når en kunde er klar til at købe, så når du udvælger emner, bør du overveje, hvordan din viden på området skal udfoldes. Podcast kan styrke din troværdighed.
Nærvær
& fastholdelse
Podcast har den fordel, at du som lytter kun skal forholde dig til, ja, lyden. At munden er tæt på mikrofonen, skaber en nærhed og intimitet, og det er en kæmpe fordel, for det giver en mere intens lytning. Hvis du derudover i dit sprog og lydklip kan skabe billeder i lytterens hoved, er du rigtig tæt på den gode podcast.
Nysgerrighed
og direkte tale
Du bør altid have en drejebog for hvert afsnit af din podcast. Hvis du vælger at lave et decideret manus, bør du tjekke dit sprog. Et godt råd er at gå efter en blanding mellem skrift- og talesprog, det, som man i fagtermer kalder det mundrette sprog. Desuden er nysgerrighed vejen frem. Er der noget, du ikke forstår, forstår dine lytterne det nok heller ikke.
Hvordan kommer vi
i mål med ekstern podcast
Sammen skal vi definere jeres målgruppe.
Kommunikative værktøjer er ligegyldige, hvis der ikke er nogen, der bruger dem. Derfor skal vi først finde ud af, hvem din målgruppe er, så vi kan sikre os, at podcasten bliver hørt. Det gør vi på et møde sammen.
På mødet zoomer vi ind på dine kunder – både eksisterende og nytilkomne, så vi kan tilrettelægge lydfilen herefter. Måske er de vilde med fakta eller følelser? Måske er de travle, så podcastafsnittene skal være korte? Det finder vi ud af.
En klar plan for indhold og distribution
Hvis du vælger at lave en podcastserie, kan det være smart at lave en konkret plan for udgivelse af disse. En god strategi kan være at optage dem alle og derefter lave planen for udgivelse.
Nogle virksomheder vælger at udgive en gang om måneden, andre hver anden uge – det er vigtigt, at du finder en rytme, der passer ind i dine andre opgaver. Jeg kan også hjælpe med dette.
Opfølgende markedsføring af podcasten
En podcast bliver kun lyttet til, hvis dine kunder ved, den findes. En god måde at sikre sig dette er ved at forme en distributionsplan, så dine kunder ikke misser din podcast. Som tilkøb er dette også en ydelse, jeg tilbyder.
Markedsføringen udformer jeg, og den kan foregå via dine andre kommunikative værktøjer som fx nyhedsbrev, på hjemmeside, via dine sociale medier (Facebook, LinkedIn, Instagram osv.).
Læs mere om processen her
Kontakt
Margrethe
Vil du vide mere om podcast som ekstern kommunikation i din virksomhed, så grib telefonen og ring – eller send mig en mail. Så kommer jeg gerne forbi og fortæller om mulighederne.